טאי צ'י לגיל השלישי – נפש בריאה בגוף בריא - גם לקשישים ומבוגרים | iSavta
טאי צ'י – נפש בריאה בגוף בריא - גם לקשישים צעירים ברוחם
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

בפארקים רבים ברחבי העולם והארץ המראה של קבוצות קשישים המתרגלים ברוגע תנועות טאי צ'י הוא מראה מוכר ונפוץ – ויש לכך סיבה טובה מאוד: אומנות הטאי צ'י מהווה פעילות ספורטיבית התורמת בכל האספקטים החשובים בגיל השלישי – היא מפחיתה לחצים, משפרת יציבה ושיווי משקל ומשמרת יכולות קוגניטיביות.

 

טאי צי' לגיל השלישי

 

הטאי צ'י נוצרה כאומנות לחימה לפני מאות שנים בסין אך עברה טרנספורמציה ומשמשת כיום בעיקר להתעמלות למטרות בריאות וספורט. בסין למשל מיליוני עובדים בחברות שונות פותחים את יום העבודה בתרגול טאי צ'י קבוצתי. בטאי צ'י מתרגלים בעיקר תנועה איטית ורגועה אשר מפעילה מפרקים בגוף בלא מאמץ יוצא דופן. מכיוון שאת אומנות הטאי צ'י ניתן לבצע גם בעמידה וגם בישיבה ומכיוון שכאמור היא איננה כרוכה במאמץ גופני רב, הפכה השיטה לפופולארית במיוחד בקרב בני הגיל השלישי. יותר מכך, אומנות הטאי צ'י נוגעת בדיוק בנקודות אשר הופכות בגיל השלישי למועדות לבעיות גופניות – יציבה ושיווי משקל, קואורדינאציה , גמישות מפרקים ויכולות קוגניטיביות.

 

יותר מכך, אימוני הטאי צ'י דורשים ריכוז בביצוע התנועות, יכולת הריכוז ושליחת הפקודות מהמוח אל הגוף לביצוע התנועות מהוות אימון חשוב ביותר למוח, אימון המשמר יכולות זיכרון.

 

התרופה המושלמת נגד נפילות

 

אמנם כל היתרונות המצויינים לעיל חשובים וחיוניים לבני הגיל השלישי אך עושה רושם כי התרומה החשובה ביותר של הטאי צ'י לאדם הזקן היא שיפור היציבה ושיווי המשקל. תופעת הנפילות בגיל השלישי היא תופעה רווחת בעלת השלכות קשות על איכות חיי הקשיש ואף על אורך ימיו. לא 40%(!) מהקשישים בישראל נפטרים כתוצאה מנזק ישיר או עקיף של נפילה, יותר מכך אחד מכל חמישה קשישים אשר חווים נפילה יסיים את חייו בטווח של שנה מעת הנפילה. לנקודה זו נכנסת אומנות הטאי צ'י אשר באמצעות תרגולי תנועות קבועות משפרת את האיזון ומביאה ליציבה נכונה. תרגול קבוע בטאי צ'י מביא לחיזוק השרירים ולשיפור גמישות המפרקים, כך שגם בעת נפילה הנזקים יהיו מצומצמים יותר על פי רוב.

 

 התרופה המושלמת לשיפור מצב הרוח

 

זהו אינו סוד כי פעילות גופנית תורמת למצב הרוח וכי אנשים אשר מתאמנים באופן קבוע יותר מאושרים ופחות בעלי נטיות דיכאוניות. הרכות, הרוגע והזרימה בה מבוצעים תנועות הטאיי צ'י מביאים לידי זרימת דם משופרת והקשיש נהנה מהרפיית השרירים ואף מירידת מתחים נפשיים. מעבר לכך תרגול הטאי צ'י נעשה על פי רוב במסגרת קבוצתית המאפשרת אינטראקציה חשובה עם קשישים נוספים, המאפשרים יצירתם של קשרים חברתיים חדשים ומשמעותיים ואף חיי חברה פעילים.

 

הטאי צ'י היא פעילות מהנה ובריאה המומלצת בחום לבני הגיל השלישי, בדומה לכל פעילות ספורטיבית חשוב להתייעץ עם רופא טרם תחילת האימונים וליידע את מדריכי האימונים בכל מגבלה ו/או בעייה רפואית. בהצלחה!

שיתוף
תגיות: טאי צ'י

קרא עוד אודות טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

קראו עוד
משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

טיפול בקשישים

משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

קראו עוד
המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

טיפול בקשישים

המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

קראו עוד
⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

טיפול בקשישים

⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!