מטפלת סיעודית לקשישים - כל מה שרצית לדעת | iSavta
מטפלת סיעודית לקשישים - כל מה שרצית לדעת
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

מתי כדאי להיעזר במטפלת סיעודית?

 

ומה התפקיד של מטפלת בכלל? במאמר הזה ננסה לענות על כל השאלות שעלולות לעלות בתהליך של הבאת מטפלת סיעודית לביתכם או לבית של בן משפחה אשר זקוק להשגחה וטיפול.

 

לעיתים, הרגע בו מבינים שהסבא או האבא הגיע לשלב בחייו שהוא צריך עזרה בבית ובמקרים מסויימים עזרה במטלות יום יומיות כגון הכנת אוכל, ניקיון, מתן תרופות ואפילו רחצה, מגיע בפתאומיות. מי לא מכיר או שמע על אדם שחי חיים בריאים ומאד פעילים עד גיל מאוחר אך פתאום בהפתעה מוחלטת קרתה פציעה או מחלה והאדם האהוב כבר אינו מסוגל לדאוג לעצמו. המשך לקרוא כדי להבין מתי הזמן הנכון לשכור את שירותו של מטפל או מטפלת סיעודית לקשישים ומה אותה עובדת תעשה ביום יום.

 

מטפלת סיעודית לקשישים - ניווט מהיר לנוחיותך

 

- מתי הזמן הנכון להיעזר במטפלת סיעודית 

- איך למצוא עובדת סיעודית 

- הגדרות התפקיד של המטפלת

- דברים שחשוב לדעת לפני שבוחרים

- סיכום

 

מטפלת סיעודית לקשישים - מתי הזמן הנכון לחפש? 

 

במילים פשוטות, כאשר האדם מתקשה לעשות פעולות יום יומיות שגרתיות כגון הכנת אוכל לבדו, רחצה או אפילו הליכה ממקום ממקום בתוך הבית, רצוי לשכור את שירותה של מטפלת סיעודית. מומלץ לא לחכות לרגע האחרון בו כבר האדם הזקוק לעזרה נמצא במצב שאינו יכול לתפקד כי לעיתים החיפוש אחר המטפל עצמו ועד לשלב התחלת העבודה בפועל יכול לקחת מעט זמן ולכן זה משהו שכדי להתחיל לחשוב עליו מוקדם מאשר מאוחר. 

 

אף אחד לא רוצה לחשוב שאהוביו כבר אינם יכולים לדאוג לעצמם ולכן לעיתים ההחלטה לשכור מטפל סיעודי לא נעשת עד שהמצב כבר מכריח אותנו. בהרבה מקרים גם האדם אשר זקוק לסיעוד בעצמו אינו רוצה או אינו מוכן להודות שהוא צריך עזרה. 

 

לכן חשוב לנסות להיות אובייקטיבי ולגלות אחריות ולנסות לעקוב אחרי סימנים שיכולים להעיד שהגיע הזמן לחשוב על מטפל. הנה כמה דוגמאות למטלות יום יומיות אשר אדם אמור להיות מסוגל לעשות בעצמו וכאשר אתם שמים לב שכבר מתקשה בהם, התחילו לחשוב על שכירת מטפל:

 

קימה ושכיבה מהמיטה או ספה 

כאשר אדם אינו מסוגל לקום מהמיטה לבדו, או לחילופין אינו מסוגל לקום מהכורסא בבית או מתקשה בצורה שעלולה לפגוע בו מחשש של נפילה או פגיעה אחרת.

 

הכנת אוכל

כאשר אדם אינו יכול פיזית או מנטלית להכין לעצמו אוכל בביתו, זהו מצב שמצריך בן אדם חיצוני שיעזור לו בהכנה של האוכל ולעיתים גם בהאכלה עצמה.

 

רחצה 

כאשר אדם אינו יכול לרחוץ את עצמו זהו מצב שמצריך טיפול סיעודי. חדר האמבטיה הוא מקום אשר מועד לתאונות ופגיעות בקרב קשישים. רצפה רטובה, אדים וכניסה ויציאה מהאמבטיה יכולים להיות מאד מסוכנים לאדם שמתקשה או לא יכול כלל ללכת או להחזיק את עצמו יציב. 

 

נטילת תרופות 

אנשים בגיל מבוגר לעיתים זקוקים לתרופות על בסיס יומי או שבועי בשביל לטפל בבעיות שמגיעות עם הגיל השלישי. ישנם אנשים אשר זכרונם כבר לא מה שהיה בגילם הצעיר ולכן נוטים לשכוח לקחת את התרופות ובמקרים כאלה יכולה להיות החמרה במצבם וזהו מצב שמצריך מטפל אחראי שידע לזכור ולעזור לאדם לקחת את התרופות בזמן, ובכמות הנכונה.

 

מצב נפשי ירוד 

ישנם מקרים בהם אין בעיה פיזית עם האדם אבל הוא עדיין זקוק למטפלת סיעודית כדי לעזור לו להתמודד עם הבדידות והקשיים החברתיים שיכולים להיות בחוסר. ישנם קשישים שלא מרבים לצאת מהבית או אינם מרבים להתראות עם מכרים ולכן מצבם הנפשי ירוד ועלול להוביל לדכאון. בני האדם הם לרוב חברותיים וצריכים אינטרקציה עם אנשים אחרים. כאשר אדם מנותק מהסביבה לאורך זמן, עלולות להופיע בעיות התנהגות ואפילו דכאון.

 

אם חלק או כל הסימנים מעלה קיימים בחיים של אחד ההורים או אדם אהוב אחר, כדי להתחיל לחשוב ברצינות על מציאת מטפלת סיעודית שתעזור לקשיש בשגרת יומו ותקל על חייו. 

 

איך למצוא מטפלת סיעודית? 

 

כאשר נפלה ההחלטה למצוא מטפלת סיעודית לקשישים, לרוב אנשים פונים ישירות לאינטרנט כדי לחפש מידע על הנושא וללמוד איפה ניתן למצוא מטפלות סיעודיות בקלות ובמהירות

ניתן לפנות לביטוח לאומי ולקבל מה שנקרא גמלת סיעוד על פי חוק הסיעוד. את גמלת הסיעוד ניתן למשש במגוון צורות ואחת מהם היא כדאי להביא מטפלת סיעודית לעזור. 

---מסגרת

חשוב לזכור - מטפלת סיעודית מטעם ביטוח לאומי תגיע לביתו של המטופל על פי מכסת שעות מסויימת ולפי מצבו של המטופל. זהו לא נקבע לפי רצונו או רצונכם ולעיתים לא תואם את הציפיות

--מסגרת 

 בשביל לקבל את הזכאות צריך לפנות לביטוח לאומי להגיש בקשה על פי חוק הסיעוד לאישורם. כדי לקבל את הגמלת סיעוד. 

במהלך התהליך ישנו צורך להציג מסמכים שונים אשר מעידים על מצבו הבריאותי של המטופל והתפקוד היום יומי שלו. צריך גם לתאם ביקור של נציג מטעם ביטוח לאומי שיקבע את רמת התפקוד של המטופל ויקבע האם אדם זה זכאי למטפלת סיעודית מטעם ביטוח לאומי או לא. לרוב הנציג יהיה איש מקצוע כגון אחות סיעודית או עובד סוציאלי.

ישנם מספר רמות של תפקוד ומצבים אשר הנציג יכול להתחשב בהם, כגון מצב כלכלי ומצב תפקודי ולפי כל אלה ועוד הוא יקבע את כמות השעות אשר המטופל זכאי בה למטפלת שתגיע לביתו. 

 

מציאת מטפלת סיעודית בעזרת האינטרנט

 

לאנשים אשר לא רוצים או לא יכולים לעבור את כל התהליך הארוך והמסורבל של התנהלות מול ביטוח לאומי ורוצים לשכור את שירותה של מטפלת סיעודית באופן ישיר ומהיר. ניתן להשתמש בשירותינו אשר מציע גישה לאלפי מטפלות סיעודיות אשר מחפשות לעבוד באופן ישיר מול המטופל.

אחרי הרשמות קצרה תוכלו לדפדף ולסנן את המטפלות לפי מיקום,שפה ועוד הרבה קריטריונים אחרים אשר חשובים לכם ולמצוא מטפלת במהירות וביעילות. 

 

הגדרות התפקיד של מטפלת סיעודית לקשישים

 

במידה ונעזרתם בביטוח לאומי כדי למצוא מטפלת סיעודית, תפקידה יהיה מוגבל בשעות ספציפיות ומטלות מוגדרות מראש אשר נקבעו בחוק הסיעוד. ביטוח לאומי לא מממן שעות אין סופיות של טיפול וחשוב להגדיר את תפקיד המטפלת והמטלות מראש כדי שתוכל להספיק את הכל.

 

לרוב, מטלות המטפלת הסיעודית יהיו: 

 

רחצה והיגיינה - המטפלת תעזור למטופל להתקלח ולהתלבש ובמקרה הצורך להחליף חיתול למבוגרים

סיוע באכילה - לקשישים או מטופלים אשר זקוקים לעזרה באכילה המטפלת תדאג שהם יאכלו

ניקיון בסיסי - המטפלת אשר מגיעה מביטוח לאומי אינה מנקה או מבשלת, היא תעזור בניקיון בסיסי כגון החלפת מצעים, ניקיון כלים וכו׳

סיוע בהתניידות - המטפלת תסייע למטופל להתנייד לקופת חולים, סידורים שונים וכדומה

 

דברים שחשוב לדעת לפני ששוכרים מטפלת סיעודית

 

לפני שמכניסים עובד זר או בעצם אדם זר לביתו של הקשיש או המטופל חשוב לדבר איתו ולהכין אותו למצב החדש. זה לא פשוט לקבל ביום בהיר אחד שמישהו יכנס לבית שלך ובעצם יהיה מעורב ברוב הפעולות היום יומיות שלך. 

חשוב שהמטופל יבין את כל התהליך ולדבר איתו על זה בפתיחות לפני כדי שהתהליך יעבור בצורה חלקה ככל האפשר וכולם יהיו מרוצים.

 

נושא נוסף שמאד חשוב לדעת לפני שמתחילים לעבוד עם מטפל סיעודי הוא תיאום ציפיות. חשוב לנהל שיחה יסודית עם המטפלת הסיעודית ולהסביר לה את כל הצרכים והמשימות שהיא תצטרך לעשות ביום יום על מנת שלא יהיו הפתעות או אי הבנות בינכם לבין המטפלת. לדוגמא ישנם הרבה אנשים בישראל שחשוב להם נושא הכשרות ולכן חשוב להסביר למטפלת מראש על נושא זה שתדע להתנהל איתו לשביעות רצון המטופל.

 

נושא נוסף שהוא לא פחות חשוב הוא הכימייה בין המטופל למטפלת. לפני ששוכרים מטפלת סיעודית לקשישים חשוב שתהיה כימייה טובה בין השניים. הם הרי יבלו מספר שעות כל יום אחד עם השני ואם לא תהיה כימייה טובה אז כל העסק לא יעבוד ומהר מאד תמצאו את עצמכם מחפשים מטפלת מחליפה. 

 

חשוב לזכור שגם לאחר התחלת העבודה של המטפלת הסיעודית, צריך עדיין לעקוב ולבקר מדי פעם את המטופל ולהתעניין ולראות שכל צרכיו נענים לשביעות רצונו. ישנם אנשים מבוגרים שלעיתים כבר פחות מדברים או לא מסוגלים להביע את דעםת באופן מלא וזה חשוב שבן משפחה יבקר ויבדוק שהכל מתנהל כשורה ושכולם מרוצים. 

 

סיכום

 

למצוא מטפלת סיעודית לבן משפחה אשר זקוק לטיפול זה אינו דבר פשוט. גם במובן הנפשי וגם במובן המעשי. אנחנו מקווים שהמידע שסיפקנו לכם כאן קצת עושה לכם סדר יותר טוב בדברים ועוזר לכם להתכונן למעבר שקרב ובה. אנחנו מזמינים אתכם לחפש באתר שלנו מבין אלפי המטפלים הסיעודים ולבחור את האדם שהכי מתאים לכם ולמטופל. 

 

שיתוף

קרא עוד אודות טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

קראו עוד
משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

טיפול בקשישים

משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

קראו עוד
המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

טיפול בקשישים

המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

קראו עוד
⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

טיפול בקשישים

⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!