8 כללים לטיפול בקשישים בעונות המעבר | iSavta
8 כללים לטיפול בקשישים בעונות המעבר
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

ישראל היא מדינה חמה מאוד מבחינת אקלים וטמפרטורות וגם החורף בה הוא לא קשה וקיצוני כמו באירופה, אבל חשוב לזכור כי כאשר מדובר בקשישים, הרי שכל שינוי במזג האוויר עלול להביא איתו אינספור מחלות, בעיות בריאותיות וקשיים כמו אלרגיות, קשיי נשימה, התייבשות ועוד.

 

ריכזנו עבורכם שמונה נקודות חשובות לתקופת המעבר:

 

  1. התייעצות עם רופא - כמו תמיד, אנא היוועצו ברופא המשפחה לגבי הכנות ספציפיות המתאימות למצב הייחודי של המטופל. יש להתייעץ עם הרופא לגבי שינוי במינון התרופות, למי שזקוקים לטיפול מניעתי תרופתי בהקשר של בעיות מפרקים ואורטופדיה, בשל שינוי מזג האוויר הצפויים.

  2. חם, קר, חם, קר - תקופות המעבר מתאפיינות במזג אוויר הפכפך. תופעה זו מתרחשת גם בין שעות הבוקר לשעות הערב, וגם במעברים בין הפנים לחוץ. כאשר הגוף חלש יחסית והמערכת החיסונית אינה במיטבה, מעברים אילו עלולים לגרום לתופעות של צינון והתקררות. על פניו התופעות אינן חמורות, אך עלול להיווצר כדור שלג בו הצינון מפחית את הפעילות והתנועה, אשר גורם להחלשה נוספת של הגוף, ומכאן הדרך למחלה כלשהי מהירה למדי. לכן, חשוב מאד להתלבש באופן הולם ולהיערך עם בגדים נוספים למקרה בו הקור מגיע בפתאומיות.

  3. הכנת סביבת המגורים - כאשר הקשישים גרים לבדם או מטופלים על ידי מטפל זר, חשוב להכין עבורם את הדירה מספיק זמן מראש לפני שהקור הופך לחום או להפך וזאת על ידי הוצאת וניקוי התנורים וגופי החימום לקראת הסתיו והחורף והמאווררים או המזגן לקראת האביב והקיץ. לקראת הקיץ מומלץ לנקות את מסנני המזגנים כדי לאפשר זרימה של אוויר נקי (וכדי לחסוך בחשמל…). חשוב מאוד להקפיד לראות שחוטי החשמל תקינים ושהתקעים אינם שבורים או חלודים לפני שמכניסים אותם לשקעי החשמל בשביל למנוע התחשמלות או "קפיצת" המתג הראשי. רצוי להכין שמיכות קלות לשעות הערב, כי המעברים מהירים למדי.

  4. הכנת חדר השינה - גם המצעים וכלי המיטה צריכים להיות נקיים, מאווררים ומתאימים לעונה. קשישים נוטים ללקות בכאבי שרירים ופרקים ואלו רגישים מאוד במיוחד לשינויים במזג האוויר. רגישות זו באה לידי ביטוי בהתכווצויות, בקשיי תנועה ותזוזה ובכאבים עזים בברכיים ובידיים. למרות שהחום עולה, ובמיוחד בעונת המעבר, צריך להמשיך ולדאוג לטמפרטורה המתאימה בחדר ולשמיכות שישמרו על חום הגוף. גם שעות האור משתנות לקראת הקיץ, כך ששעות האור בבוקר ובערב עלולות ליצור בלבול מבחינת האוריינטציה. במידת הצורך כדאי לדאוג לתאורה מספקת בחדר השינה, בשירותים ובחדר האמבטיה.

  5. תנועה - אחד הטיפולים המומלצים למניעת בעיות מפרקים ולחיזוק הגוף, הן מבחינה חיצונית והן מבחינה פנימית, הוא פעילות גופנית. כדאי לבקש מהמטפלת הזרה או הסיעודית לבצע עם הקשיש הליכות, יציאה מהבית, תנועות חימום ומתיחה וכל דבר שיסייע לדם לזרום ולמערכות הגוף לחזור ולתפקד בצורה אידיאלית ומיטבית יותר, הכל, כמובן, בהיוועצות והדרכה מקצועיים ולפי יכולתו ורצונותיו של הקשיש. סבתא רות תמיד אמרה ש״הסירקולציה (מחזור) של הדם״ משאירה אותה בחיים :)

  6. שגרת היום - מבחינת סידור וארגון הבית לקראת הקיץ, מומלץ שהמטפלת הזרה המתגוררת עם הקשיש תרענן ותאוורר את הדירה, תפתח וילונות וחלונות ותדאג שאור השמש ייכנס הביתה ושהקשיש שבו היא מטפלת ייחשף אליו. לאור השמש יתרונות רפואיים, כמו גם יתרונות נפשיים, לשיפור מצב הרוח והבריאות.

  7. מזיקים - עונת המעבר מביאה איתה גם מזיקים כגון תיקנים, נמלים, זבובים ויתושים ולכן כדאי להתקין רשתות איכותיות בחלונות, לבצע ריסוס מקצועי בפתחי הביוב ובמקומות המועדים למזיקים ולהקפיד על ניקיון הרצפה, משטחי שיש וסביבת המטבח.

  8. שתייה - כולנו, ילדים, בוגרים ומבוגרים כאחד, חייבים להקפיד על שתייה מרובה, כיסוי ראש בעת שהיה ארוכה בחוץ וזהירות מקרני השמש המסוכנות ועל אחת כמה וכמה הקשישים החלשים יותר מבחינת המערכת החיסונית שלהם. התנהלות והתנהגות אחראית מצד הקשיש וכאשר הוא אינו מסוגל לכך, מצד מטפלת זרה או סיעודית התומכת בו, יהפכו את עונת האביב ולאחר מכן את הקיץ החם שלנו למהנים ולמועילים ביותר להעלאת איכות החיים שלו ולשיפור בריאותו.

שיתוף

קרא עוד אודות טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

קראו עוד
משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

טיפול בקשישים

משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

קראו עוד
המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

טיפול בקשישים

המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

קראו עוד
⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

טיפול בקשישים

⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!